• این کلیپ تقطیع و تدوین شده و دلایل ساختگی آن مردود است!






    متن شایعه

    "ویدئوی سخنان یکی از فرماندهان جنگ هشت ساله در ارتباط با شلیک موشک ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در سال67 ؛ مقصر اصلی ما بودیم نه آمریکایی‌ها :
    یه حمله ای انجام شده بود به اون نفت کشایی که تو منطقه بندرعباس بودن در نتیجه یه تعدادی اف14 گسترش داده بودیم به بندر عباس که با این حمله ها مقابله کنند 
    اونروز یه درگیری پایین بود با سپاه که کشتی آمریکایی با سپاه درگیری داشت،اف14 برای اینکه منطقه بره پروازکنه و کسی با هواپیما نیاد سراغ بقیه ، میاد تو باند به اصطلاح پرواز کنه که به مشکل برمیخوره و میاد بیرود از باند که مشکلشو برطرف کنه بلافاصله بعدش ایران ایر میاد باند رو میگیره وپرواز میکنه همون مسیری رو پرواز میکنه که پایینش درگیریه چون آمریکاییا شنود دارن لاین آپ اب14 رو میشنون ایران ایر یه هواپیمای گنده ای بود مثل اف14 تو رادار هم مثل همن ، ناو میبینه یه اف14 داره میاد طرفش بالاخره موشکشو میزنه

    اینجاهم مشکل مشکل ماست اگه همونموقع پدافند ما کنترل داشت نباید اجازه میدادن ایران ایر پرواز کنه برای اینکه اون پایین درگیریه ولی خب هرکس کار خودشو میکنه و اونجاست که فاجعه رخ میده! !!!"

    پاسخ شایعه

    1.  این کلیپ، بخشی از مصاحبه اصلی است که مستندساز آن در کانال خود از تدوین، تلخیص و تقطیع آن و عدم تایید کلیپ فعلی توسط وی و مصاحبه‌شونده خبر داد!
    2. ویدئوی کامل مصاحبه حسین دهباشی و امیر سرتیپ خلبان شهرام رستمی در لینک زیر قابل مشاهده است.
    3. هواپیمای مسافربری ایرباس از نظر حجم، شکل، اندازه و توانایی پرواز کاملاً با هواپیمای F14 متفاوت است! طول هواپیمای F14 حدود 19 متر و طول هواپیمای ایرباس حداقل در حدود ۵۴ متر، یعنی سه برابر می باشد!
    4. هواپیماهای F14 برای عملیات هوایی استفاده می شوند و توان درگیری هوا به زمین را خصوصا در آن زمان نداشتند!
    5. ناو وینسنس مجهز به رادار های پیشرفته و سامانه IFF بوده که نوع هواپیمای در حال پرواز، اعم از خودی و غیرخودی و یا جنگی و غیرجنگی را نشان می داد و ادعای ناتوانی از شناسایی آن صحیح نیست!
    6. اگر آمریکاییها لاین آپ کردن F14 را شنود کرده باشند، پس از کنسل شدن پرواز آن و انجام پرواز ایرباس که طبق برنامه و مسیر معمول خود حرکت کرده هم اطلاع یافته اند!
    7. حتی اگر پایین منطقه حرکت ایرباس درگیری باشد، طبق قانون ایکائو هیچ کس حق حمله به هواپیمای مسافربری را ندارد و مسیر پروازی برای این هواپیماها باید امن باشد!
    8. خلبان ایرباس چند دقیقه قبل از حادثه درخواست افزایش ارتفاع داده و در حال دور شدن از منطقه بوده، در حالیکه اگر یک هواپیمای جنگی قصد حمله داشته باشد باید به سمت ناو پایین بیاید!


    حق جو و حق طلب باشیم
    لینک مطلب جهت انتشار:
    http://shayeaat.ir/post/993
    چهارشنبه 3 آبان 1396
  • فرم ارسال نظر
     
    لبخندناراحتچشمک
    نیشخندبغلسوال
    قلبخجالتزبان
    ماچتعجبعصبانی
    عینکشیطانگریه
    خندهقهقههخداحافظ
    سبزقهرهورا
    دستگلتفکر
    نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
    نظرات مطلب

شایعات

بررسی و تحلیل موارد شایع و منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

منوی کاربری